Dream job aneb hodnoty v našem zaměstnání

19.6.2019

Jaké faktory ovlivňují to, abychom se v práci cítili spokojení? Možná pro vás nebude žádným překvapením, že peníze v dnešní době nejsou pro většinu lidí to úplně nejdůležitější.

Vztahy a firemní kultura

Většina uchazečů uvádí, že jsou pro ně velmi důležité vztahy. A to jak vztahy mezi kolegy na pracovišti, tak i vztahy v pozici nadřízený vs. podřízený.

Ne s každým si člověk musí sednout hned na samého začátku. Obzvláště u kolegů, kteří se vídají každý den a úplně se nemusí, to pak nebývá nic příjemného.

Často je však hlavním hybatelem našich vztahů vzájemný postoj. To že nám někdo není sympatický hned od prvního okamžiku nemusí nutně znamenat, že je špatný člověk. Zkuste být vstřícní, udělat první krok ke společné symbióze, trochu více se poznat a naladit na společnou vlnu. Pokud zjistíte, že stále jen narážíte do zdi, nedělejte z toho tragédii. Nemusíte být se svými kolegy nejlepšími přáteli k tomu, abyste mohli v klidu a pohodě vykonávat svoji práci.

Podobně můžete rozvíjet i vztah se svým nadřízeným. Chybí vám pochvala, zájem, podpora? Pokud vám něco na jeho jednání nevyhovuje, taktně si s ním promluvte. Zpětná vazba je to, co vás společně posunuje v práci i osobním vývoji. A třeba se nakonec i vy dozvíte v čem se můžete vylepšit a změnit.

Nejdůležitější je nenechat si věci přerůst přes hlavu, nenechávat problémy “vyhnít” a konstruktivně řešit problémy ve chvíli, kdy vzniknou.

Vztahy jdou ruku v ruce spolu s firemní kulturou. Zázemí a respekt, místo, na kterém dostanete prostor i zodpovědnost. Nic z toho není samozřejmé. Přispějte i vy svojí troškou do mlýna a pomozte vybudovat prostředí, ve kterém se budou všichni cítit příjemně.

 

Ocenění

Co je kromě finanční odměny hlavním hybatelem naší práce? Ano, jsou to pocity uznání, které nás zahřejí u srdce: “Na tom reportu sis dal záležet, jen tak dál.” nebo “Je vidět, žes tady udělal pořádný pokrok.” Kdo by neměl radost, že všechno úsilí a snaha, kterou do práce vložil, je viditelná i pro ostatní. Pokud se taková ocenění promítnou ještě na výplatní pásce, pak třikrát hurá. Jestliže tomu tak není, nemusí to nutně znamenat, že svoji práce neděláte dobře. Každá firma nebo dokonce každý šéf má v tomto ohledu vlastní politiku. Zkuste přijít na to, jakou řečí se hovoří u vás - slovy uznání, financemi, podporou nebo jinak?  

Smysl a seberealizace

Jsou manažeři ve vaší firmě krátkozrací nebo mají jasné dlouhodobé vize, cíle a strategie? To vše má vliv na to, jak moc jste v práci spokojení. Převážná část zaměstnanců jsou pomyslnými mravenečky v mraveništi podnikání. Pokud tedy zůstáváte uzavření jen ve svých pracovních problémech, ztrácíte nadhled a tím i možnost vidět celkové výsledky činností, které děláte. Jejich dopad na finální produkt nebo službu. Zajímejte se proto kam firma ve které pracujete směřuje a jak k tomu využívá vašich zdrojů.

Pokud z nějakého důvodu tyto cíle neznáte, stanovte si své osobní, pracovní. Například osvojení si nové dovednosti, zvládnutí určitého problému atd. Tyto cíle si jasně definujte a vymezte si na ně určité časové období. Můžete použít třeba metodu SMART. Pomoci vám může také váš mentor nebo vzor, kterého v zaměstnání máte. Seniornější kolega nebo nadřízený, od kterého se můžete ledasco přiučit.

Jakmile dosáhnete svého, byť i malého cíle, zvýšíte své sebevědomí i pracovní hodnotu. Mimo to se vám bude hodit vědět, čeho jste kdy dosáhli, až jednou půjdete vyjednávat zvýšení platu.

 

Není vaše aktuální pozice ta pravá? Porozhlédněte se u nás...

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779