Není úspěšné firmy bez spokojených zaměstnanců. Pokud spokojenost dokážete zvýšit a udržet, snáz dosáhnete lepších výsledků a budete o krok před konkurencí. Jak to udělat? Jedním z nejefektivnějších nástrojů, který vám pomůže ke zlepšení firemního života, je průzkum spokojenosti zaměstnanců. Jak data získat a jak je využít?
Průzkum spokojenosti zaměstnanců vám umožní získat ucelený pohled na to, jak se u vás ve firmě zaměstnanci cítí. Hlavním cílem je zjistit, co od firmy očekávají, jaké jsou jejich potřeby, jak vnímají pracovní podmínky a firemní kulturu.
Lépe porozumíte potřebám vašich zaměstnanců: Jste si jistí, co vaši zaměstnanci chtějí, nebo pouze hádáte? Na základě získaných dat můžete upravit vaši personální strategii a investovat do oblastí, které mají na spokojenost vašich zaměstnanců největší vliv. Díky tomu budete moci připravit konkrétní akční plán, vytvořit příjemnější pracovní prostředí a zvýšit produktivitu lidí uvnitř firmy.
Snížení fluktuace: Získáte návod na to, jak vaše zaměstnance dělat spokojenějšími, a tím zvýšit jejich produktivitu. Spokojení zaměstnanci vám ve firmě zůstanou déle a vy nebudete muset dlouze a draze hledat nové kvalitní lidi, kterých je na trhu poskrovnu.
Lepší řízení týmu: Odhalíte klíčové postoje, které ovlivňují pracovní chování vašich zaměstnanců. Tým budete moci lépe řídit a reagovat na konkrétní potřeby.
Odhalíte skryté zdroje nespokojenosti: Nespokojení zaměstnanci někdy své stížnosti neříkají nahlas – a v ještě horším případě si nestěžují vám, ale svým nejbližším kolegům, které tímto způsobem demotivují.
Definujte si, co chcete průzkumem získat. Na základě toho sestavte otázky.
Rozhodněte se, kterou metodu zvolíte – průzkum můžete dělat formou dotazníku, rozhovoru nebo online anonymního formuláře.
Získejte odpovědi od zaměstnanců. Zajistěte jim anonymitu, aby se nebáli být upřímní a otevřeně své názory vyjádřili.
Zhodnoťte získaná data a najděte místa, která potřebují zlepšit.
Vytvořte akční plán pro zvýšení spokojenosti zaměstnanců.
Průběžně kontrolujte účinnost provedených změn a se zaměstnanci komunikujte, jak se pracovní prostředí mění.
Průzkum spokojenosti zaměstnanců se nejběžněji provádí jednou ročně. Některé firmy je dělají i častěji, pololetně nebo čtvrtletně, a to především v dobách rychlých změn, jako například při restrukturalizaci firmy.
Tento nástroj vám pomůže nejen získat loajální a motivované zaměstnance, ale také konkurenční výhodu na trhu. Sledování spokojenosti zaměstnanců by mělo být pravidelnou součástí každé organizace, které záleží na svých lidech a chce dosáhnout excelentních výsledků.
Pomůžeme vám jak s jeho realizací, tak s vyhodnocením výsledků a zavedením opatření. Kontaktujte nás.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779