Potřebujete mzdový audit?

23.11.2015

"Máme už tolik zaměstnanců, že je ani neznám. Nejsem si jistý, jestli na tu pozici stačí. Vypadá přepracovaně. Ty papíry nás jednou zavalí. Nikdo nechce pracovat, ani když dostane stravenky navíc. Až ta nová firma přebere naše mzdové účetnictví, tak se z toho zblázní..."

Probleskla vám někdy v poslední době hlavou podobná černá myšlenka? Nebo vám dokonce nedá v noci spát? Vyřešte svůj problém, spěte klidně a vstávej s úsměvem.

Mzdový audit slouží podniku k nalezení nedostatků a vad. Hodnotí výkony, mění pracovní náplně zaměstnanců. Na jeho základě formujete organizační strukturu. Pomáhá vám nastavit vhodný motivační a vzdělávací systém. Tvoří či zefektivňuje firemní procesy.

Nepovinná záležitost

Zákon vám neukládá povinnost mzdový audit provádět. Máte na výběr. Výhodou těch, kteří se rozhodnou PRO audit je včasné zjištění nedostatků a vad, které odstraní dříve, než napáchají větší škody. Za poplatek? Pravděpodobně ano. Cena se odvíjí od požadované služby. Kolik lidí, jaké procesy, jaký rozsah. Neváhejte. Rozhodně se to vyplatí.

Mzdový audit často odhalí problémy, ke kterým jsou lidé při běžném provozu slepí. Jako zadavatelé si sami určíte, na jakou oblast se má audit zaměřit.

Audit legislativní

Audit procesní

  • kontrola a dodržování interních mzdových předpisů a kolektivních smluv,

  • vedení pracovně-právní dokumentace (pracovní smlouvy, dohody, dovolené atd.),

  • dodržování příplatků, odměn a limitů práce přesčas,

  • výpočet mezd včetně náhrad za dovolenou a překážky v práci,

  • výpočet a zdaňování peněžních a nepeněžních zaměstnaneckých výhod,

  • výpočet a odvod sociálního pojištění, výpočet a odvod zdravotního pojištění,

  • výpočet a odvod záloh na daň, roční zúčtování, srážková daň,

  • výpočet průměrného výdělku a srážek ze mzdy,

  • plnění povinností v oblasti nemocenského pojištění...

  • hledá chyby a nedostatky v procesech. Zvyšuje jejich účinnost a efektivnost.
  • nastavení mzdového a personální informačního systému,

  • procesy při zpracování docházky,

  • procesy v oblasti uchování důvěrnosti,

  • procesy při přípravě a zpracování podkladů pro mzdy,

  • procesy při oběhu personálních dokumentů,

  • procesy v reportingu,

  • nastavení pracovních pozic a odpovědností v oblasti mezd a personalistiky,

  • systém interních kontrol, stanovení a plnění termínů...

Získali jste zlato

Auditem jste získali cenné informace. Využijte je ke svému prospěchu, ať se z cenných informací nestanou jen data placená zlatem.

 

Potřebujete pomoc v oblasti mzdového a personálního auditu?

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779