Nejspíš jste v inzerátech s nabídkou práce už několikrát narazili na požadavek: ‚‚Přiložte k životopisu průvodní dopis.‘‘ A možná jste si při tom také povzdechli: „Nestačí CV nebo LinkedIn? Kdo to dneska ještě čte?“
Pravda je, že průvodní dopis může být vaším nejlepším spojencem, ale také úplně zbytečnou ztrátou času a energie. Jak to tedy je? Má smysl ho psát, nebo už patří do pracovního pravěku?
Když chcete ukázat motivaci – pokud opravdu stojíte o danou práci, přiložením průvodního dopisu k životopisu máte prostor vysvětlit, proč jste ideální kandidát. Personalisté to ocení, zvlášť pokud jde o pozici s velkou konkurencí.
Když inzerát výslovně požaduje průvodní dopis – pokud ho firma chce, je lepší ho neposlat? Asi ne. V takovém případě byste si mohli rovnou škrtat šance na postup do dalšího kola.
Když měníte obor – máte praxi v jiném odvětví, ale chcete udělat kariérní změnu? V životopisu chybějící zkušenosti nevysvětlíte. Průvodní dopis vám pomůže ukázat, proč jste pro danou pozici vhodní.
Když se hlásíte na kreativní pozici – průvodní dopis k životopisu je skvělá příležitost, jak ukázat nejen svou motivaci, ale i styl, originalitu a schopnost zaujmout. Pokud chcete pracovat v marketingu, copywritingu nebo designu, nudný a ohraný text vám rozhodně nepomůže vyniknout.
Personalista obvykle věnuje čtení průvodního dopisu jen 15 až 30 sekund.
Pokud chcete vědět, jak napsat průvodní dopis, který zaujme náboráře, máme pro vás šest praktických tipů.
Průvodní dopis k životopisu může být buď vaším věrným spojencem, nebo úplně zbytečnou ztrátou času. Pokud ho napíšete s nápadem a jasně ukážete, proč jste ideální kandidát, může vás dostat do dalšího kola. Když ale pošlete nudný text, který má každý druhý, dojem určitě neuděláte. Buďte tedy struční, konkrétní a alespoň trošku originální. Jen tak máte šanci zaujmout.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779