Za poslední roky se v oblasti náborových technik udály docela velké změny. Kvůli pandemii, která nás zasáhla, se během vládních restrikcí život víceméně přenesl do online prostoru a pozornost se čím dál víc přesouvala k sociálním sítím. Na poli recruitmentu si samozřejmě nejlépe stojí profesní platforma LinkedIn, kterou v Česku využívá každý pátý. Jak co nejlépe využít LinkedIn k úspěšnému náboru?
Právě vysoká koncentrace lidí na jednom místě umožňuje náborářům zvýšit dosah personální inzerce, oslovit velmi konkrétní cílovou skupinu a najít ty nejlepší kandidáty pro hledanou pozici.
V první řadě si vždy uvědomte, kdo je vaše cílová skupina. Kde se tito lidé pohybují?
Výběr správné sociální sítě hraje klíčovou roli v tom, jak bude recruitment úspěšný. Ne všechny zaměstnance ulovíte na LinkedIn, jsou profese, které se koncentrují spíš na Facebooku. LinkedIn využijete především při hledání vysoce kvalifikovaných kandidátů z oblasti IT, práva, marketingu, HR, obchodu a managementu. Tato sociální síť je jako dělaná pro headhunting skutečných talentů a obsazování vysokých pozic.
Už jsme to řekli, ale tohle je potřeba opakovat. Každá náborová strategie začíná u cílové skupiny. Kdo jsou potenciální kandidáti? Jak s nimi chcete na sítích komunikovat? Tím nastavíte tonalitu a také předurčíte druh obsahu, který budete na svém vlastním profilu veřejně sdílet.
Můžete komunikovat ze svého osobního profilu jako recruiter zastupující zaměstnavatele (což je na sítích pravděpodobně strategie nejúspěšnější), nebo můžete s kandidáty komunikovat prostřednictvím firemního profilu. Velké firmy často vytváří také speciální kariérní profil firmy.
Pečlivě vyplňte veškeré informace, zvolte vhodnou profi fotku a také titulní banner. Nezapomeňte, že reprezentujete svého zaměstnavatele, jeho brand. Profil musí být důvěryhodný a korespondovat se značkou zaměstnavatele.
Druhý krok je patrně nejsložitější a taky zabere nejvíc času. Na tomto úkolu budete pracovat kontinuálně. Musíte se propojit s potenciálními kandidáty. Na síti buďte aktivní, lajkujte, komentujte, sdílejte, tvořte smysluplný obsah. Připojujte se do skupin, kde se pohybují vaši lidé, zapojujte se do diskuzí, propojte se s odborníky v oboru, navazujte spojení. Zkrátka rozšiřujte svoji sociální bublinu.
Jak je zaujmout? Budujte povědomí o vaší značce, tvořte zajímavý a přínosný obsah a diskutujte pod relevantními příspěvky. Dobře funguje, když zapojíte do LinkedInu i další kolegy zaměstnance, kteří budou vaše příspěvky a pracovní pozice sdílet a komentovat je.
Skvělá možnost, jak získat talenty na svoji stranu, je přímo vytvoření vlastní skupiny, tu však budete muset spravovat a pravidelně plnit obsahem. To je závazek.
Díky kvalitnímu obsahu můžete za nějakou dobu organicky získat velké množství sledujících. Když už je máte na své straně, máte právo si je postupně zpracovávat. Dobrými příspěvky budujete i značku zaměstnavatele a rozšiřujete komunitu vašich příznivců. Vymyslete si obsahovou strategii a pusťte se do toho. Myslete na to, že obsah musí být:
originální,
užitečný,
zábavný,
vzdělávací,
uvěřitelný.
Obsah tvořte pravidelně, bez pravopisných chyb, reagujte na komentáře, odepisujte na zprávy.
Na LinkedIn můžete samozřejmě zveřejňovat pracovní inzeráty. Možností je bezplatné postovaní těchto pozic, jestli však chcete být víc profi a pozic máte hodně, kupte si placenou verzi LinkedIn Recruiter.
Zvyšujte dosah zveřejněných pracovních pozic tím, že je sdílejte na firemním profilu, na profilech jiných zaměstnanců a kolegů, sdílejte nabídky v relevantních LinkedIn skupinách.
I tady platí, že obsah přitahuje pozornost. Pište své pracovní inzeráty originálně.
Pracovní inzerát je venku a začínají si ho všímat první kandidáti. Sociální sítě vám nabízí přímo dokonalou možnost screeningu profilů kandidátů.
Jak na sítích komunikuje?
Jaký má projev? Co gramatika?
Co tvoří, co sdílí, jak komentuje?
Je jeho komunikace v souladu s vaší firemní kulturou a filozofií?
Jak se prezentuje na fotografiích?
Chcete zefektivnit vaši náborovou strategii nejen na LinkedIn? Svěřte se do rukou odborníkům. Nám.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779