Sebelepší myšlenka, pokud je špatně uvedená do praxe, napáchá víc škody než užitku. Mystery shopping, nástroj, který má za cíl ověřit kvalitu poskytovaných služeb a úroveň jednání prodejců se zákazníkem, není v tomto ohledu žádnou výjimkou. Pokud má fungovat, musí se uchopit správně.
Myšlenka dobrá, pojetí špatné. Co z toho plyne? Víc škody než užitku. Platí to obecně. Mystery shopping není výjimka.
Dobrá zpráva na začátek: ano, je. Je jenom málo věcí v životě, které člověk nemůže ovlivnit. Pokud u jinak proaktivního zaměstnance vnímáte pokles zájmu a pracovního nasazení, máte několik možností, jak zasáhnout. S člověkem, který je od přírody málo motivovaný, je to těžší.
Jsou dva druhy slabé motivace, dočasná a vrozená. S oběma se dá něco dělat. V prvním případě může výrazně pomoci personalista, v druhém případě musí chtít především zaměstnanec.
Neuplyne snad týden bez novinového článku o rostoucích mzdách. Zvěsti o bohatnoucím Česku a zvyšujících se platech číhají na každém rohu. Těžko říct, jestli znervózňují více ty, kteří si o vyšším příjmu mohou nechat jen zdát, nebo ty, od kterých se očekává, že budou mzdy také navyšovat. Jak se s růstem mezd s chladnou hlavou popasovat?
Růst mezd přichází stále častěji na přetřes. Rostou, rostou a prý ještě porostou. Jak na dění na mzdovém trhu nahlížet z pohledu personalisty? Chytře a předvídavě, jako vždycky.
Pamatujte, že pokud máte povolat firemní psychologa, nemusí vaši firmu trápit neshody mezi zaměstnanci, nízká motivace k práci ani vysoká fluktuace. Nemusíte hasit, až když vám hoří les. Firemní psycholog prospěje i zdravé firmě.
Firemní psycholog - vcelku mladý benefit, který se dostává do kurzu. Je pro vás velkou neznámou? Váháte, zda by byl pro vás užitečný? Zjistěte, co s firemním psychologem získáte.
Blaho zaměstnance je kapitál současnosti. Dobré výsledky z průzkumu znamenají nadějné vyhlídky pro firmu. A co šéfové? Možná mají pocit, že si vší péčí o blaho zaměstnance podřezávají sami pod sebou větev.
Průzkumů spokojenosti zaměstnanců mají HR oddělení plné kanceláře. Řídíte firmu? Jak by vypadala vaše spokojenost, kdyby někdo “prozkoumával” vás?
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779