HTML, PHP, Java, NET, SQL, JavaScript, JIRA, SPIRA, J2EE… Víte “wo co go?” Ti vyvolení, pro které tyto pojmy nejsou jen nekoordinovanou změtí písmen, si v této době mnou ruce. Obor, který si vybrali ke studiu je dnes na špici zájmu firem.
IT odborníků je pořád málo a boj o programátory, vývojáře a IT specialisty se vyostřuje.
A protože zdroj uchazečů není bezedný, IT firmy se musí otáčet, aby naplnily stavy. Probírají trh, lákají studenty na lukrativní brigády, přetahují zaměstnance od konkurence. Vábí na bonusy, dny volna, práce z domu, nové technologie. Rozmazlují své stávající zaměstnance s cílem zabránit jejich odchodu.
Ten je doslova udušen nabídkami
Recruitment v oblasti IT je velmi specifický. Představte si člověka, kterému týdně přijde do schránky několik pracovních nabídek. Nejdřív nabídky čte a cítí se cenný. Po nějaké době ho to vnímá jako obtěžování. Začne “trpět” určitou nabídkovou slepotou. Emaily nečte, ihned je maže nebo nastavuje účinné spamové filtry.
Recruitment IT specialistů bohužel již nefunguje na Facebooku ani LinkedInu. Důvodem jsou právě ony zahlcené schránky s často nerelevantními nabídkami od nezkušených recruiterů.
Potenciální IT uchazeč reaguje již jen na informace a kontakty ve specializovaných sociálních sítích. Zatím fugující sítí je GitHub. Právě sem se snaží recruiteři proniknout. Zmapovat si oblast a postupně začít oslovat “ty žádané”.
Nečekejte, že se situace na trhu práce v krátkodobém horizontu zlepší. Naopak. Plánované oživení ekonomiky ji ještě přiostří. Proto se opřete do náborového procesu už dnes.
Potřebuji lidi do týmuVloni vznikl nový portál zaměřený přímo na IT pozice. Jeho název je Techloop.io. Vystupují na něm pouze koncové firmy, což šetří čas i energii uchazečů. Prvotní informace o platu patří mezi samozřejmost, což je oproti klasickým portálům naprostá novinka. Prezentace je zde zcela anonymní. Odpadá tím obava uchazečů z nechtěného kontaktu s potenciálním zaměstnavatelem třeba v pracovní době.
Další možností je využít nově vzniklé platformy pro prezentace firem coby zaměstnavatelů, jako například Proudly.cz nebo Cocuma.cz. Obě jsou na trhu krátce a jde vlastně o pracovní inzerci naruby. Místo aby zde firmy zadávaly své inzeráty s požadavky, vytvoří si tu vlastní firemní profil s fotkami a propagačními videi, kde uchazečům ukazují, jak u nich vypadá pracovní prostředí.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779