Vysíláte zaměstnance na školení? Každému dopřejete to, co si zažádá? Trochu s rozumem, trochu za odměnu. Bez větší koncepce. Chcete to dělat jinak? Propojte výdaje na vzdělávání s cíli společnosti. Zvyšte konkurenceschopnost firmy díky správně proškoleným lidem. Investujte tam, kde to má smysl. Udělejte si analýzu vzdělávacích potřeb a připravte si plán vzdělávání.
Na dnešním trhu je lidský kapitál nejcennějším zdrojem, který máte. Uvědomte si jeho sílu a udělejte ze znalostí svých lidí konkurenční výhodu.
Mnozí z vás možná namítnou:
Pokud máte i vy takové pochybnosti, udělejte si Analýzu vzdělávacích potřeb a zjistěte, kde máte našlápnuto a kde vám teče do bot.
Analýza se dívá na podnik jako celek, na oddělení i jednotlivé pracovníky. Hledá nedostatky a nabízí porovnání s potřebnou (nebo požadovanou) úrovní vzdělání.
Výsledkem analýzy je zjištění mezer ve výkonnosti, které je třeba odstranit. Vzděláváním nebo jiným způsobem.
Nečekejte, že se situace na trhu práce v krátkodobém horizontu zlepší. Naopak. Plánované oživení ekonomiky ji ještě přiostří. Proto se opřete do náborového procesu už dnes.
Potřebuji lidi do týmuOtázek, které vám položí profesionál při provádění úplné analýzy vzdělávacích potřeb je samozřejmě mnohem více. Tady je pouze „ochutnávka“ pro představu, co vás čeká. Cílem dotazování je zmapování současného, minulého i budoucího stavu a úrovně vzdělávání. Výsledkem analýzy je identifikace slabých míst a příležitostí pro změnu.
Analýza současného stavu | Analýza mapující minulost | Analýza budoucího vývoje |
Kteří zaměstnanci se účastní vzdělávání? |
Kdo ze zaměstnanců absolvoval školení? | Jaká jsou kritéria pro výběr vzdělávací firmy? |
Kdo nyní realizuje vzdělávání? |
Jaký vliv mělo školení na zisk? | Na jaké změny se podnik chystá? |
Jak jste spokojeni jste současným vzděláváním? | Jak hodnotili školení účastníci? |
Kam cílit vzdělávání? |
Analýza je krásná věc. Pokud se ovšem schová do šuplíku, nic se nezmění. Proto je dalším navazujícím krokem návrh vzdělávacího plánu, který obsahuje:
Proč do toho jít aneb jaké změny vám podnikové vzdělávání přinese?
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779