Dva lidé na rodičovské dovolené. Specialista utrpěl nepříjemný úraz a bude dlouhodobě neschopný docházet do zaměstnání. Lidé na dílně jsou už zase na neschopence. Účetní toho má moc a je přepracovaná... . HR oddělení prostě nelení. Nehaste drobné požáry, vyřešte raději protipožární ochranu.
Dlouhodbý stres vede k poškození interpersonálních vztahů, symdromu vyhoření a zdravotním problémům. Vlivem dlouhodobého stresu v zaměstnání si lidé čím dál více uvědomují, že „nejen prací je člověk živ“. Unavený či nespokojený zaměstnanec nikdy nepodá dobrý výkon. Myslete na to, že lidé jsou v dnešní době tím, co rozhoduje o úspěchu organizace. Jednou z cest, jak toho dosáhnout, je nastavení rovnováhy mezi pracovním a osobním životem, neboli work-life balance.
Typ postupu záleží na tom, z jaké pozice chcete hledání rovnováhy prosazovat, jakou máte podporu a prostředky.
Některý ze zaměstnanců se dostane do situace, kdy nemůže docházet do práce (např. pracovní úraz, neočekávaná péče o blízkou osobu). Jedná se o specialistu, kterého by bylo těžké nahradit. Pokud je na tento krok firma kulturně i technologicky (IT) připravena, může nabídnout zaměstnanci spolupráci formou homeoffice.
HR oddělení zjistí informace o možnostech hledání rovnováhy mezi pracovním a osobním životem a přesvědčí vedení o jeho výhodnosti. Prosazení novinek tohoto typu není v žádné firemní kultuře jednoduché. Právě proto je nutné neustále změnu podporovat a zviditelňovat výhody. Úspěchy ve formě např. úspor nákladů přesvědčí vedení, že je to krok správným směrem.
HR oddělení zapracuje model hledání rovnováhy mezi pracovním a osobním životem do vizí a cílů společnosti. Zároveň pak do strategie a plánu rozvoje zaměstnanců.
Nečekejte, že se situace na trhu práce v krátkodobém horizontu zlepší. Naopak. Plánované oživení ekonomiky ji ještě přiostří. Proto se opřete do náborového procesu už dnes.
Potřebuji lidi do týmuBudete-li úspěšní, stane se podpora nastavení rovnováhy mezi osobním a pracovním životem součástí vaší firemní kultury.
Flexibilní formy pracovních úvazků:
Změna nás vytrhává ze stereotypu, který je pohodlný, ale často neefektivní. Brání se jí každý. Jedinec i firma. Málokdo si uvědomuje, že změna je zdrojem růstu a přežití. Personalisté svádí boj se zakonzervovanými pravidly uvnitř společnosti i s nepochopením managementu. Jak přesvědčit manažery aby přemýšleli, vyzkoušeli či dokonce zavedli systém rovnováhy mezi pracovním a osobním životem? Zkoušejte to pořád dokola!
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779