Každá firma si od nástupu prvního zaměstnance buduje svou značku zaměstnavatele. Zaměstnanci tvoří obrázek o firmě a budují vaši pověst na trhu práce. Dobrý zaměstnavatel versus “špatný pán”. Píchačky nebo služební auto a jiné benefity. To, jak o vás trh mluví, rozhoduje o tom, zda budete mít o uchazeče nouzi či si budou podávat dveře.
Budování zvučné zaměstnavatelské značky je dlouhodobý proces. Je to vztah, který se rodí v počátečních sympatiích, během času sílí a vytváří pouto, které díky vzájemné důvěře překoná i občasná klopýtnutí. Z pohledu firmy je to nikdy nekončící práce, která vyžaduje investici časovou i finanční.
V dobách, kdy bylo uchazečů jako máku, nebylo nutné jméno firmy budovat. Dnes je tomu jinak. Najít dobrého uchazeče je „fuška“. A když už ho najdete, rozhoduje nejen výše mzdy, benefitů a velikosti firmy. Velké procento si při rozhodování proklepne, jak to u potenciálního zaměstnavatele chodí. Jaká osobnost je nový šéf a s kým bude spolupracovat. Jaké jméno má firma na trhu práce? Jsou tam zaměstnanci šťastní nebo se stále poohlížejí kam „utéct“?
Personální marketing a Employer Branding jsou dvě věci.
Hlavním nástrojem budování dobré značky zaměstnavatele je pravidelná, přesvědčivá a hlavně pravdivá komunikace. Než začnete, rozmyslete si, jak chcete na trhu vystupovat a jak fungujete ve skutečnosti. Vylaďte si vnitřní nastavení a připravte si kroky vaší prezentace na pracovním trhu. Cilte na takové zaměstnance a uchazeče, které opravdu potřebujete.
Nečekejte, že se situace na trhu práce v krátkodobém horizontu zlepší. Naopak. Plánované oživení ekonomiky ji ještě přiostří. Proto se opřete do náborového procesu už dnes.
Potřebuji lidi do týmuZpůsobů měření úspěšnosti budování silné zaměstnanecké značky je mnoho. Mezi základní patří obvykle návratnost investic a nákladů. Měřit můžete výkonnost nově příchozích zaměstnanců či celkovou produktivitu pracovní síly. Z pohledu nákladů lze měřit například čas zaměstnanců strávený na budování značky, náklady na rozvoj komunikace, náklady na materiály, reklamu, cestování, atp.
Díky budování kvalitního Employer Brandu dojde k:
Atraktivní značka zaměstnavatele pomáhá udržet správné zaměstnance, přitahovat vhodné uchazeče a zvyšovat výkon společnosti. V dnešní krušné době, kdy bojujete o každého kvalitního člověka, se dobré jméno hodí, že?
Tak jak jste na tom? Jste pro uchazeče lákadlo nebo se teprve musíte hodit do gala? Jak měříte svůj Employer Branding?
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779