Headhunting neboli přímé vyhledávání se používá pro nalezení kandidátů na pozice vyšších manažerů, top managementu a nábor úzkoprofilových specialistů. Headhunter bývá většinou součástí agentury či jinak specializované organizace. Jsou i tací, kteří dělají “sami na sebe”. Mají vlastní databázi a pole působnosti, často zaměřené na konkrétní obor.
Potenciální kandidáti jsou zaměstnaní, sami aktivně práci nehledají ani nenabízí svůj pracovní potenciál. Pro člověka neznalého obchodních taktik a kontaktů je tento člověk nedosažitelný.
Na rozdíl od běžného vyhledávání pracovníků probíhá headhunting v naprosté tichosti a anonymitě. Žádné inzeráty. Žádné životopisy.
Headhunter dobře ví, koho hledá. Zná životopis potenciálního kandidáta ještě předtím, než ho osloví. Headhunter poznává svou “kořist” v jeho práci, i mimo ni. Zná jeho harmonogram, zájmy, preference. Tyto informace šikovně využívá k tomu, aby vhodného kandidáta nalákal a následně “ulovil”.
Cílem headhuntera je téměř ve všech případech zaměstnaný člověk. Často osoba velmi významná. To vše je nutné striktně respektovat.
Při prvotním kontaktu nezná oslovovaný název firmy (klienta). Tuto informaci se dozví až po projevení prvotního zájmu na následné osobní schůzce.
Většinou se platí nevratný poplatek za vystavení seznamu vhodných kandidátů. Ostatní platby jsou otázkou dohody. Ano, jedná se o cenově náročnější formu náboru. Avšak neobsazujete dělníka, který je lehce nahraditelný, a jehož chyby nemají vliv na celkový běh společnosti.
Nečekejte, že se situace na trhu práce v krátkodobém horizontu zlepší. Naopak. Plánované oživení ekonomiky ji ještě přiostří. Proto se opřete do náborového procesu už dnes.
Potřebuji lidi do týmuKaždý kandidát, který je úspěšně dosazen do firmy, získá označení „off-limits“. Znamená to, že tomuto kandidátovi nesmí být učiněna nabídka, a to ani v případě, že by sám kandidát projevil o novou práci zájem. Tato imunita trvá obvykle dva roky.
Konečné rozhodnutí o přijetí či nepřijetí je jen na vás (klientovi). Pokud vybraný kandidát neuspěje, začíná headhunter od začátku. Stejný postup platí, pokud po čase zjistíte, že „ulovený člověk“ není ten pravý. Tato doba, kdy je možné kandidáta „reklamovat“, je smluvně časově omezena.
Nevíte kde ulovit ty nejlepší? Obraťte se na nás.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779