Mnoho zaměstnanců trápí "krize střední kariéry". Po čem touží a jak o ně pečovat?
Firmy věnují nemalou pozornost různým skupinám svých zaměstnanců: minimálně těm na začátku a naopak těm na konci kariéry. Nováčkům věnují všichni (od HR až po manažery) hodně času, aby se úspěšně zapracovali a vpluli do firemních vod bez zbytečného tápání. Podobně veteráni v předdůchodovém věku prožívají velkou míru pozornosti (kvůli svému nástupnictví atd.)
A mezi nimi jak mezi dvěma sendvičovými krajíci pracuje silná, zásadní skupina zaměstnanců, kteří mají pozornost minimální: lidé tak někde uprostřed své kariéry. Přitom tvoří šťavnatou podstatnou centrální vrstvu, která dělá sendvič sendvičem.
A jako je známá tzv. krize středního věku, můžeme v pracovní sféře u těchto lidí bez ohledu na pohlaví či vzdělání mluvit o krizi střední kariéry. Podívejme se na ně.
Jsou to lidé, kteří už něco zažili, v životopisu mají dostatek pracovních zářezů. Znamená to, že už jsou osobnostně zralí a mají zároveň i dostatek pracovních zkušeností. A přesně z těchto důvodů jim nikdo nevěnuje extra pozornost či péči - vždyť už si většinou umějí poradit sami, nehroutí se z každé prkotiny, vědí, jak to ve firmě funguje...
Firmy a manažeři často ostudně selhávají v motivaci těchto zapracovaných lidí. Ti tak často sice úspěšně postupovali svou kariérou schůdek po schůdku, ale najednou se nemají v rámci dané firmy kam posunout, nemají se na stávajícím pracovišti už naučit co nového. Jednoduše ustrnou a po čase začnou cítit frustraci, nevyužitý potenciál. Dali firmě tolik a firma najednou mlčí, přehlíží je jako inventář, nenabízí nové výzvy, mise.
Máte pocit, že se vaše firma ocitla tváří v tvář špičce ledovce? Nenechte se potopit - víme, jak vám pomoci.
Zajistíme trénink, koučink i školení vašich zaměstnanců!Někdy začnou mít pocit, že jestli neodejdou jinam (kde nové výzvy a mise budou), obrostou na stávajícím místě mechem nebo zažijí burn-out jak z praku. Přitom ztráta takových zapracovaných odborníků firmu ošklivě bolí, ostatně - firma do jejich dosavadní kariéry dost investovala…
Zaměstnanci na startu / v cíli své kariéry potřebují extra péči. Ale neméně péče - jen jiný typ - si zaslouží zaměstnanci kariérně mezi nimi. Nechcete-li o ně přijít, vytvářejte pro ně plány dalšího rozvoje. Jen taková firma má opravdu silný employer branding.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779