Uvádět, nebo neuvádět mzdy v inzerátech?

29.1.2024

Výše mzdy je pochopitelně jednou z nejdůležitějších věcí, která uchazeče o práci zajímá. Otázkou je, zda se firmám vyplatí uvádět ji hned v pracovních inzerátech, nebo ji raději držet pod pokličkou až na pohovor?

 

Odvěké dilema: zveřejňovat mzdy, nebo nezveřejňovat?

Měli by zaměstnavatelé ve svých pracovních inzerátech zveřejňovat platy? Zastánci na obou stranách předkládají přesvědčivé argumenty. 

 

Výhody transparentní mzdy:

Představte si hledání práce, při kterém se uchazeči mohou soustředit na skutečné požadavky na pracovní místo a firemní kulturu, místo aby se dohadovali o výši odměny. Tato transparentnost může nejen zefektivnit náborový proces, ale také přispět k pozitivní značce zaměstnavatele a ukázat, že si společnost cení transparentnost a váží si svých zaměstnanců.

 

Přístup založený na tajemství:

Na druhé straně zastánci nezveřejňování mzdových informací zdůrazňují flexibilitu a individuálnost ve vyjednávání. Bez předem stanoveného platu mohou zaměstnavatelé posoudit kvalifikace kandidátů nezávisle na finančních otázkách, což může vést k personalizovanějším dohodám během náborového procesu.

 

Naše doporučení

Kvůli takové mzdě bych ani nevstávala z postele,‘‘ zněl nedávný pohrdavý komentář u inzerátu na Facebooku. Pokud je výše mzdy motivační, v inzerátech ji uvádět doporučujeme. Lákavá nabídka práce spojená s lákavou odměnou s větší pravděpodobností přiláká nadšené uchazeče. Vždyť koho by nezaujala atraktivní pracovní nabídka podpořená navíc ještě i slibnou odměnou?

 

Moudrost však napovídá, že pokud předpokládáte, že kvalifikované jedince bude ‚‚za ty peníze těžké najít‘‘, bude rozumnější plat v inzerátu neuvádět.

 

Zlatá střední cesta: uveďte platové rozmezí

Existuje však i střední cesta – uvést platové rozpětí. Avšak široké rozmezí, třeba 50 000 až 80 000 Kč, může působit spíše jako loterie než vážná nabídka. Držení se rozumného rozmezí 5 000 až 10 000 Kč vám umožňuje flexibilitu a zároveň udržuje věrohodnost. Zvažte označení dolní hranice jakožto juniorské a vyšší hranice jakožto seniorské pozice.

 

Vládní intervence: povinné zveřejňování mzdy v inzerátech?

Nedávný návrh vlády na povinné zveřejňování platů v pracovních inzerátech debatu dále rozdmýchává. V rámci boje za rovnost v odměňování by firmy mohly být brzy povinny zveřejňovat údaje o platových podmínkách. Přestože zaměstnanci tuto iniciativu vítají, některé společnosti vyjadřují výhrady.

 

Jedna věc je jasná – najít správnou rovnováhu je umění

Ať už se rozhodnete pro transparentnost, budete o výši mzdy vyjednávat až při pohovorech, nebo zvolíte střední cestu, cíl zůstává stejný: přilákat ty správné talenty a zároveň podpořit spravedlivý a zajímavý náborový proces.

 

Co si o zveřejňování výše mzdy v pracovních inzerátech myslíte vy?

 

Hledáte spolehlivého partnera, který vám s personalistikou pomůže?

Rádi vám představíme možnosti, jak můžeme vaší společnosti pomoci k úspěchu.

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779