Pasivní kandidáti: 7 tipů, jak oslovit i ty, kdo teď práci aktivně nehledají

21.8.2023

Tradiční metody inzerování často už nestačí. Zejména u klíčových pozic může být hledání perfektních zaměstnanců náročnější než kdy dříve. Značnou část pracovního trhu tvoří pasivní kandidáti – ti, kdo novou práci momentálně aktivně nehledají, pro vaši firmu však mají obrovský potenciál. Přinášíme vám 7 osvědčených tipů, jak pasivní kandidáty do vaší firmy přilákat.

1. Buďte osobní

Při oslovování pasivních kandidátů zapomeňte na obecné inzeráty. Před tím, než se pustíte do oslovení, pečlivě se seznamte s profesním profilem daného kandidáta. 

Oslovte ho s konkrétními důvody, proč právě on by měl zvážit pracovní nabídku ve vaší společnosti. Osobním přístupem si můžete získat jak jeho hlavu, tak ho chytnout za srdce.

2. Usnadněte komunikaci

Zásadní je, aby pro kandidáta komunikace s vaší firmou byla snadná a rychlá. Minimalizujte zbytečné formality a překážky. Využít můžete moderní komunikační nástroje, mezi které patří chat na sociálních sítích a videohovory.

3. Vzbuďte zájem

Rozhovor s pasivními kandidáty začínejte zajímavě. Diskutujte o aktuálních výzvách v odvětví a ukažte, jak by k řešení těchto problémů mohli daní kandidáti přispět. To vám může pomoci získat jejich pozornost a zároveň také představit vaši společnost, týmovou dynamiku i potenciální nové kariérní možnosti.

4. Přesvědčte je o výhodách

Ještě razantněji než u tradičních forem inzerování, oslovení pasivních kandidátů nekončí pouhým získáním pozornosti. Personalisté by měli být schopni kandidáty přesvědčit o výhodách spojených s prací v dané firmě. Detailně vysvětlete jedinečné pracovní benefity, rozvojové programy a příležitosti pro růst.

5. Využijte sílu sociálních sítí

Sociální sítě jsou skvělým místem, kde se k pasivním kandidátům můžete přiblížit. Sledujte je, interagujte s jejich příspěvky a postupně s nimi budujte vztah, který může vést k budoucí spolupráci.

Přečtěte si, jak pro úspěšný recruitment využít LinkedIn.

6. Tvořte networkingové příležitosti

Pořádejte eventy, workshopy nebo webináře, které mohou přilákat i pasivní kandidáty.

7. Rada na závěr: Budujte dlouhodobé vztahy

Oslovování pasivních kandidátů neznamená jen krátkodobé získání nového zaměstnance. Investujte do dlouhodobých vztahů, i když kandidát o pozici ve vaší firmě aktuálně nemá zájem. Situace se v budoucnu může změnit.

Oslovování pasivních kandidátů k modernímu náborovému procesu neodmyslitelně patří. Personalisté, kteří dokáží být osobní a komunikovat jednoduše, mají velkou šanci objevit unikátní talenty na trhu práce. Otevřená komunikace a dlouhodobé vztahy mohou do vašeho týmu přilákat ty nejlepší lidi.

Hledáte nové zaměstnance? Jsme tu pro vás, abychom vám pomohli najít ty nejlepší a nejzajímavější kandidáty.

Pomůžeme vám získat ty nejlepší zaměstnance.

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779