Recruitment bez námahy? Pečujte o značku zaměstnavatele

31.1.2023

Pryč jsou ty doby, kdy jste na web nebo pracovní portál vyvěsili náborový inzerát (klidně pochybné kvality) a během hodiny vám do schránky přistály desítky odpovědí. Bylo z čeho vybírat, uchazeči o práci mezi sebou bojovali. Dnes se situace zcela obrátila a perou se mezi sebou firmy. Svádí boj o ty nejlepší talenty, aby si je urvali pro svůj píseček. Nezaměstnanost je v Česku nízká a pracovních pozic je stále víc než dost, jak tedy získat uchazeče na svoji stranu?

Začněte u sebe

Podívejte se na sebe jako na zaměstnavatele. Kriticky. Bez růžových brýlí. Když chcete zaměstnat ty nejlepší lidi, máte jim vlastně co nabídnout? Budete se muset začít ptát.

Začněte u svých současných zaměstnanců. Co se jim líbí, co se jim nelíbí, co by ocenili a co by chtěli jinak. Zaměstnanecké průzkumy jsou neocenitelným pomocníkem, proto se jich nebojte. Není ani ostuda mrknout ke konkurenci, nebo si najít profesionála, který vám s personálním marketingem zkušeně pomůže.

Zamyslete se nad firemními hodnotami a vizemi, benefity, mzdovou politikou, firemní kulturou i komunikací ve firmě. Pak si řekněte, kdo je vaše cílovka, koho hledáte. Kdo jsou vaši uchazeči, jak se chovají, kde se pohybují a co chtějí? Mnoho informací jde dnes získat z veřejně dostupných zdrojů, internet se ptá za vás.

Employer brand

Employer brand, neboli značka zaměstnavatele jsou všechny asociace, které si člověk vybaví ve spojení s vaší firmou. Jak vnímají lidé vaši firmu? Ve špatném i v dobrém. Lidé zvenku i zevnitř. Samozřejmě se snažíte ze všech sil vybudovat silnou značku zaměstnavatele, protože svět je pak mnohem jednodušší. Vaši současní zaměstnanci u vás rádi pracují a nemají potřebu odcházet jinam, no a ti noví přicházejí tak nějak sami. Protože když vymazlíte firemní lovebrand, kterému lidi uvěří, budou chtít pracovat právě u vás.

Recruitment bez námahy?

Ano přiznáváme, je to trošku nadsázka. Ale jsme si jistí, že se váš recruitment a kariérní marketing významně zjednoduší, pokud se vám podaří zapracovat na employer brandingu. Uchazeči totiž budou o vaší firmě vědět ještě dřív, než si začnou hledat novou práci. Už je nebudete muset v takové míře nahánět, kde se dá. 

Značka zaměstnavatele funguje krásně také u absolventů. Mladí lidé hledající svou první práci mají jasné představy o ideálním zaměstnání. A to je vaše příležitost, jak se blýsknout.

Nezapomínejte ani na vaše

Je důležité mít na mysli, že značku zaměstnavatele netvoříte jen „na oko“. Ať vypadáte dobře zvenčí. Vaši současní zaměstnanci tvoří váš brand: mluví o vás, poskytují reference a šíří pověst (dobrou i špatnou), dbejte proto na to, aby i oni pocítili, že se něco děje. Klíčovou roli ve spokojenosti v práci je pro zaměstnance sladění osobních hodnot s podnikovou kulturou.

Co všechno budování značky zaměstnavatele obnáší?

Začít musíte s rozsáhlým průzkumem, jak jsme psali už v úvodu. Čím víc relevantních informací z různých zdrojů získáte, tím pevnější základy employer brandu položíte. 

Pak se soustřeďte na konkrétní kroky v komunikaci. Zaměřte se na webovou prezentaci, firemní kulturu, promyslete své možnosti spolupráce se školami a odbornými komunitami, co třeba zapojení se do charitativní činnosti nebo do společensky odpovědných projektů? 

A pak laďte výstupy pro úspěšný recruitment - náborové kampaně, kariérní stránky, sociální sítě, náborová videa i konkrétní inzeráty.



Práce na značce zaměstnavatele je nikdy nekončící a namáhavá práce. Ale je to zároveň smysluplná činnost, která v dlouhodobějším horizontu přináší firmě to nejsladší ovoce v podobě spokojených a věrných zaměstnanců.



Chcete taky pomoct s personálním marketingem? Poradíme, kde začít.

Tento krok je na vás. O zbytek se postaráme my

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779