Cílem recruitmentu je zajistit co největší počet vhodných uchazečů pro otevřenou pracovní pozici.
Nábor a vyhledávání pracovníků může probíhat z vnějších i vnitřních personálních zdrojů. Vnitřní zdrojem jsou firemní audity, kdy se pomocí personálního auditu hledá kandidát ze stávajících zaměstnanců. Mezi vnější zdroje patří především trh práce.
Zde existuje řada metod recruitmentu:
Hledání vhodného kandidáta je určitou strategií lovu. Hledáte místa, kde se nachází, co čte, kde jí, čím cestuje… . Volba metody recruitmentu pak závisí na konkrétní pozici a rychlosti, se kterou ji potřebujete obsadit.
Jednodušší je hledání řadových zaměstnanců bez specifických dovedností. Pozice se specifickými požadavky na uchazeče (vysoká kvalifikace, dlouholetá praxe) bývá obtížnější obsadit.
Nečekejte, že se situace na trhu práce v krátkodobém horizontu zlepší. Naopak. Plánované oživení ekonomiky ji ještě přiostří. Proto se opřete do náborového procesu už dnes.
Potřebuji lidi do týmuNeexistuje žádný univerzální a jedinečný postup. Každá organizace náborový proces přizpůsobuje svým potřebám. Obecně jsou kroky následující:
Recruitment je významným manažerským nástrojem. Je-li používán správně, může přispět zásadním způsobem k dosažení firemních cílů.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779