Recruitment od skladníka pro vrcholový management

1.1.2017

Cílem recruitmentu je zajistit co největší počet vhodných uchazečů pro otevřenou pracovní pozici.

Recruitment v praxi

Nábor a vyhledávání pracovníků může probíhat z vnějších i vnitřních personálních zdrojů. Vnitřní zdrojem jsou firemní audity, kdy se pomocí personálního auditu hledá kandidát ze stávajících zaměstnanců. Mezi vnější zdroje patří především trh práce.

Zde existuje řada metod recruitmentu:

  • Uchazeči se nabízejí sami - u firem s dobrým jménem či velmi zajímavou nabídkou.
  • Na doporučení zaměstnance - bývá podpořeno finančním benefitem ze strany zaměstnavatele.
  • Vhodní kandidáti jsou přímo osloveni.
  • Vývěsky, letáky, inzerce.
  • Komunikace se školami - získávání absolventů, praktikantů či brigádníků s možností “zaháčkování” do budoucnosti. Studentské veletrhy.
  • Spolupráce s úřady práce - oboustranná spolupráce, občas možnost získat finanční obnos na mzdu zaměstnance.
  • Spolupráce s personálními agenturami - dobrá znalost trhu práce, kvalitní databáze, kratší doba vyhledávání.
  • Využívání sociálních a profesních sítí (FB, LN,...)
  • Hledání na specializovaných pracovních portálech

 Cílení na vhodného uchazeče

Hledání vhodného kandidáta je určitou strategií lovu. Hledáte místa, kde se nachází, co čte, kde jí, čím cestuje… . Volba metody recruitmentu pak závisí na konkrétní pozici a rychlosti, se kterou ji potřebujete obsadit.

Jednodušší je hledání řadových zaměstnanců bez specifických dovedností. Pozice se specifickými požadavky na uchazeče (vysoká kvalifikace, dlouholetá praxe) bývá obtížnější obsadit.

 

Jak probíhá recruitment

Neexistuje žádný univerzální a jedinečný postup. Každá organizace náborový proces přizpůsobuje svým potřebám. Obecně jsou kroky následující:

  • Zkoumání dokumentů uchazečů (předvýběr)
  • První úvodní pohovor
  • Testování uchazečů, assessment centre
  • Výběrový pohovor
  • Zkoumání referencí a zjišťování dodatečných informací
  • Druhý pohovor
  • Předvedení pracoviště uchazečům a jejich představení potenciálním spolupracovníkům
  • Rozhodnutí o přijetí pracovníka
  • Nabídka zaměstnání vybranému uchazeči a informování ostatních uchazečů o nepřijetí.

Recruitment je významným manažerským nástrojem. Je-li používán správně, může přispět zásadním způsobem k dosažení firemních cílů.

 

Chci poradit s náborem zaměstnanců

Zanechte kontaktní údaje a návrh termínu setkání. Do 24 hodin vás budeme kontaktovat.

Sídlo firmy

APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444

Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477

 

brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779

+420 603 456 779