Jedna základní poučka z oblasti finanční gramotnosti radí, aby měl člověk většinu svých úspor vloženou v důvěryhodných fondech nebo akcích a tím ochránil vlastní finance před nemilosrdnou inflací. Investované peníze se zúročují a nabývají hodnotě. Obdobně by mohla znít základní poučka pro zaměstnavatele. Když budete investovat do zaměstnanců, zúročí se vám stejně jako finance.
Investici můžeme chápat dvojím způsobem. Do zaměstnance investujeme tehdy, když mu zvýšíme mzdu nebo příspěvky na důchodové připojištění, v kurzu jsou zaměstnanecké benefity jako předplatné do wellness nebo karta na sport.
Investicí lze chápat i situaci, kdy dáme zaměstnanci příležitost a prostor, aby se vzdělával a rozvíjel v oblastech, pro které má jakýsi přirozený talent a které jsou (nebo by v ideálním případě měly být) pro výkon jeho profese stěžejní.
Důvod, proč motivovat zaměstnance k tomu, aby se rozvíjeli, zlepšovali a získávali větší a větší jistotu ve své práci, je prostý. Rozvoj zaměstnanců jde ruku v ruce s rozvojem firmy.
Představte si libovolnou firmu s dlouholetou tradicí, kde vše léta šlo jako po másle, až jednou, jak už to tak bývá, přišlo slabší období. Problémy, neshody, pokles zisku, zásek a kostnatění, které bylo třeba řešit. I svolali na mimořádnou poradu všechny ředitele, které v té firmě měli. A tak se u jednoho stolu sešli generální ředitel, finanční ředitel, obchodní ředitel, výkonný ředitel a personální ředitel.
Všichni až na personálního ředitele měli zamračený výraz, svěšené koutky a nevěděli si s krizí rady. Obchodní ředitel navrhoval uvolnit více prostředků do reklamy, finanční ředitel navrhoval propustit pár lidí, generální ředitel vyhrožoval výměnou výkonného ředitele. Když na chvíli utichli, personální ředitel navrhl zachovat výkonného ředitele, nikoho nepropouštět a prostředky místo reklamy investovat do zaměstnanců. Společnost prý potřebuje vzdělání, rozvoj, koučing, talent management, zkrátka cokoliv, co lidi posune dál.
“No jo, ale co když je budeme rozvíjet a oni nám odejdou?” zeptal se udiveně finanční ředitel.
“A co když je nebudeme rozvíjet a oni tu zůstanou?” odvětil generální ředitel.
Výše uvedený vtip musíte brát s nadhledem, přesto je v něm však s nadsázkou řečeno všechno, na co je ohledně osobního rozvoje a rozvoje talentu vlastních zaměstnanců třeba pamatovat.
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779